Підтримка працездатності систем пожежної сигналізації — важливий етап захисту від загоряння. Для цього відповідно до законодавства України проводять технічне обслуговування з частотою раз на місяць або раз на квартал.

Перевірку можна проводити двома способами:

  • Самостійно після інструктажу, проведеного фахівцями.
  • Довірити сторонній організації з відповідним досвідом.

Наша компанія має ліцензію, що дає право на проведення таких робіт. Це гарантує, що під час перевірки пожежних нормативів, документація про техобслуговування буде визнана дійсною. 

Технічні фахівці компанії «Системи Вашої Безпеки» регулярно проходять навчання у провідних виробників, знайомі з особливостями роботи пожежних систем — вітчизняних і зарубіжних.

Переваги техобслуговування пожежної сигналізації

  • Укладаємо офіційний Договір із клієнтом на проведення планових робіт.
  • Заздалегідь обговорюємо всі етапи та вартість перевірки.
  • Діємо відповідно до регламенту, прописаному в державних нормативах.
  • Швидко реагуємо на виклик у разі несправності, помилкового спрацьовування.
  • Підготуємо пакет документів відповідно до нормативів пожежної безпеки. 
  • Додатково консультуємо по модернізації та капітального ремонту сигналізації.

Особливості технічного обслуговування

Щоб сигналізація спрацювала точно і швидко, необхідно її правильно налаштувати та підтримувати в такому стані постійно. Це не тільки убезпечить від втрат під час пожежі, а й дозволить успішно пройти планові перевірки служб пожежної безпеки. 

Основними причинами несправностей є:

  • Неправильний монтаж.
  • Явний або прихований дефект.
  • Неякісні комплектуючі.
  • Нерегулярне техобслуговування.
  • Наявність забруднень.
  • Механічні та хімічні ушкодження.
  • Неправильна експлуатація.
  • Закінчення терміну експлуатації — близько 10 років.

Відповідно до норм пожежної безпеки, обслуговування пожежної сигналізації повинно відбуватися з періодичністю:

  • Раз на місяць для об’єктів соціальної сфери та масового скупчення людей, виробництв і складів.
  • Раз на квартал для невеликих об’єктів: офісів, квартир, приватних будинків, невеликих підприємств.
  • Деякі аспекти перевірки: раз на рік, раз на декілька років.

Основні етапи щомісячного технічного обслуговування

  • Візуальна оцінка всіх елементів пожежної сигналізації: сповіщувачів (датчиків), системи оповіщення, приймально-контрольної панелі, шлейфів.
  • Перевірка наявності пломб.
  • Перевірка на наявність пошкоджень, забруднень, корозії, надійності кріплень.
  • Контроль правильного положення всіх вимикачів, перемикачів, роботи світлових індикаторів.
  • Тест працездатності джерел живлення: основного і резервного. 
  • Перевірка працездатності всіх комплектуючих і системи в цілому.
  • Ретельна перевірка всіх кабелів в дротовій системі та радіоточок — в бездротовій.
  • Профілактичні роботи: чистка, дрібний ремонт.
  • При необхідності ремонт або заміна елементів сигналізації.
  • Занесення результатів перевірки в спеціальний журнал.

Також в ході перевірки проводять тестовий запуск пожежної сигналізації. Для цього імітують загоряння і виявляють недоліки системи. Після усунення неполадок проводять повторні випробування.